Dörren är alltid öppen för medlemmarna i GS på Jeld Wen

Den 5 maj besökte GS Jeld Wen i Åstorp. De tillverkar dörrar, Swedoor, för inom- och utomhusbruk. På arbetsplatsen finns 350 medlemmar och organisationsgraden är 100%.

- Alla här är med i facket och det är det första vi frågar om när någon nyanställs. Det är liksom naturligt här att vara med. säger Kai Christiansen som är ledamot i klubbstyrelsen.

Vi pratar och diskuterar med personalklubben om kompetensutveckling, kompetensförsörjning och går igenom arbetsmaterialet Steget före. Klubben på Jeld Wen arbetar ofta med olika studiecirklaroch vill gärna arbeta med Steget före, ett material som handlar om kompetensutveckling.

På eftermiddagen går vi en runda på arbetsplatsen. Fabriken är stor så det blir en lång promenad och mycket det finns mycket intressant att titta på. Produktionen är i full gång och de tillverkar ca 20 000 innerdörrar och 1000 ytterdörrar i veckan. Ingen dörr är för komplicerad och det mesta går att lösa när det gäller form och färg.

Ett mycket intressant och lärorikt besök och där klubben tydligt visar att dörren alltid är öppen för GS medlemmar.

/Erica Selander, Central ombudsman