27 oktober - Skyddsombudens dag!

Visste du att det dör i snitt en person på jobbet varje vecka? Arbetsmiljö är en fråga på liv och död!

Mellan den 25 oktober till den 31 oktober är det arbetsmiljöveckan. Arbetsmiljöveckan är en vecka för att uppmärksamma arbetsmiljö och alla de hjältar som jobbar och sliter med att säkerställa trygga och säkra jobb för dig och dina arbetskamrater.

Den 27e oktober är det skyddsombudens dag!

I det första avsnittet av ”Studio GS”, förbundets nya satsning i podd-format, får vi höra ett samtal med det regionala skyddsombudet Maina Bejefalk där hon berättar om hur det är att vara regionalt skyddsombud. Lyssna på podden i sin helhet här!

I filmen ”En dag med Ronny” får vi följa med det regionala skyddsombudet Ronny Mattsson på tre arbetsplatsbesök och höra samtalen mellan chefer, skyddsombud och Ronny. Här ges en unik inblick i vardagen för ett regionalt skyddsombud. Så följ med och få en bättre bild av några av våra fantastiska arbetsmiljöhjältar som jobbar för att alla GS-medlemmar ska komma hem hela från jobbet i slutet av arbetsdagen. Kom ihåg att stötta ditt lokala skyddsombud!