Sandra Olsson, sammankallande i GS ungdomsråd

GS-fackets Sandra Olsson till final!

GS-fackets Sandra Olsson är en av tre finalister med chans att vinna LO ungforums åtråvärda pris ”Årets fackliga hjältedåd” som tilldelas någon som gjort en betydande insats inom facket.

Sandra Olsson är sammankallande i GS centrala ungdomsråd. Nu är hon en av tre med möjlighet att knipa priset ”Årets fackliga hjältedåd”. Priset delas ut under LO ungforum 24 november och vinnaren bestäms av en jury bestående av LOs andre vice ordförande, SSUs förbundsordförande och ABFs förbundsordföranden. ”Årets fackliga hjältedåd” är ett vandringspris vars syfte är att uppmärksamma unga som ger allt i det fackliga arbetet.  Temat för årets fackliga hjältedåd är ”Organisering med fokus på befintlig kärnverksamhet”. Sandra Olsson nomineras för sitt utomordentliga arbete med att lyfta och bygga ungdomsverksamheten i GS. För att vinna ska man ha gjort en betydande insats inom facket. För GS råder det ingen tvekan om hur viktig Sandras insats har varit för att lyfta ungdomsverksamheten i förbundet!

Kort om Sandra Olsson:

Bor: Frövi, ett litet samhälle norr om Örebro
Familj: En dotter på 3år och sambo
Arbete: Virkesmätare
Intresse: Djuren, tre jakthundar och tre hästar varav en av hästarna är en travhäst
Facklig hjärtefråga: Jag ville engagera mig fackligt för att alla i samhället förtjänar schyssta arbetsvillkor och löner. Därför är det viktigt att vi organiserar oss och min hjärtefråga är att vi tillsammans når ut med budskapet om hur viktigt det är att faktiskt informera nya kollegan på arbetsplatsen eller våra elever i skolorna om vad ett facket och kollektivavtal är.
Fackliga uppdrag: Sammankallande i GS centrala ungdomsråd, sekreterare i klubbstyrelsen, ungdomsansvarig på avdelningen, centrala ungdomskommittén i  LO samt regionala ungdomskommittén i LO distriktet Örebro Värmland

Läs mer om Sandra Olsson i GS ”Hallå där”

Läs mer om finalisterna i ”Årets fackliga hjältedåd”