Avtal klart – GS blåser av konflikt mot Annahus-Tunastugan

Idag tecknade Annahus-Tunastugan AB ett hängavtal med GS-facket. Det innebär att konflikten som skulle ha trätt i kraft den 16/3 blåses av.

Det var tisdagen den 2 mars som GS varslade träföretaget Annahus-Tunastugan i Östhammars kommun om konfliktåtgärder. GS välkomnar att förhandlingarna löste sig utan konflikt. GS och företaget har haft bra och konstruktiva diskussioner under de dagar som gått sedan varslet och idag kan parterna meddela att Annahus-Tunastugan tecknat ett hängavtal - träindustriavtalet.

- Det är med stor glädje som vi idag kan meddela att GS har tecknat ett kollektivavtal med företaget Annahus. Dialogen har varit bra och vi ser framemot ett fortsatt gott samarbete med företaget. Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till alla som varit inblandade i det konfliktförberedande arbetet, kommenterar konfliktsamordnare Kenneth Edvardsson.

Avtalstecknandet innebär att konflikten blåses av och att det nu råder fredsplikt på arbetsplatsen mot att arbetsgivaren åtar sig att följa träindustriavtalet.