Gå en facklig utbildning i höst!

GS fackets studieansvarige Malin Djuse har ett viktigt meddelande till dig: Gå en facklig utbildning i höst!

Kunskap är pelaren som bär vår fackliga styrka. Oavsett om du är medlem eller förtroendevald är det viktigt att du håller dig uppdaterad.

Vilken utbildning passar dig?

Du väljer själv hur mycket tid du vill lägga på facklig utbildning, GS har allt från kortare introduktionsutbildningar till tredagars grundläggande medlemsutbildningar för att förstå vad facket arbetar för och varför, men också hur du och ditt medlemskap bidrar till bättre arbetsvillkor och sundare konkurrens. Facklig utbildning innebär även att medlemmar med förtroendeuppdrag ska få fördjupad kunskap inom exempelvis arbetsrätt, förhandling eller arbetsmiljö - allt för att vi ska kunna upprätthålla den fackliga styrkan!

Förhandlarutbildning sista anmälningsdag är den fjärde augusti

-  Det finns en utbildning jag vill nämna lite särskilt, säger Malin Djuse, studieansvarig på GS facket. Från och med hösten 2017 kommer vi att regionalisera steg två av GS förhandlarutbildning. Det innebär att vi årligen, istället för att genomföra en steg två utbildningen i Stockholm, kommer att ha fyra utbildningstillfällen från Örnsköldsvik i norr till Alvesta i Söder.

Målgruppen för utbildningen är medlemmar med förhandlande uppdrag på någon av GS arbetsplatser, som har gått förhandlarutbildningen steg ett.

-  Sista anmälningsdag för GS förhandlarutbildning steg två är den fjärde augusti. Vill du gå förhandlarutbildningen kontakta studieansvarig på din klubb eller avdelning. Detsamma gäller givetvis för alla typer av frågor som rör facklig utbildning.

Så gör du om du vill gå en facklig utbildning!

• Kontakta studieansvarig på din avdelning. Är du osäker på vilken avdelning du tillhör? Klicka här.
  • Här kan du hitta de allra flesta utbildningar som genomförs både lokalt, på olika orter runt om i landet, och de som genomförs på fackliga folkhögskolor.
  • Vill du påbörja dina fackliga studier på en gång? Här har vi samlat LOs webbutbildningar.